Методичні рекомендації розроблено з метою надання методичної допомоги для власників (балансоутримувачів) будівель, приміщень та іншої інфраструктури закладів освіти щодо створення в закладі освіти безперешкодного середовища, забезпечення рівних можливостей усіх учасників освітнього процесу та відвідувачів.
Даний посібник пропонується використовувати як допоміжний інструмент при визначенні ключових проблем/бар'єрів під час створення в закладі освіти безбар'єрного простору та формування рішень для їх розв'язання/усунення.
Одним з пріоритетів державної політики з безбар’єрності є створення, забезпечення та підтримання відповідних умов для навчання в інклюзивних класах (групах), на робочому місці для працівників закладів освіти та для відвідувачів закладів освіти (зокрема, батьків).
У посібнику визначено Першочергові заходи з облаштування доступності, серед яких – облаштування пішохідних доріжок до закладів освіти, місць для паркування, прилеглої території, пандусу, входів до будівлі, коридорів, приміщень та ліфтів, санітарно-гігієнічних приміщень.
.jpeg?width=633&height=341&mode=max)
Також, зазначені особливості облаштування доступності для закладів різних рівнів освіти, наприклад, облаштування лекційних аудиторій та лабораторій, класів та бібліотек у школах, ігрових кімнат у закладах дошкільної освіти тощо.
.jpeg?width=666&height=502&mode=max)
Важливо зазначити, що необхідно також облаштовувати доступні приміщення для вихователів, вчителів, викладачів, наукових співробітників та іншого персоналу, що належить до маломобільних груп населення.

Заклади освіти визначено одним з основних пріоритетів створення безбар’єрного простору у населених пунктах. Рекомендуємо ознайомитись з посібником за цим посиланням.
Методичні рекомендації розроблено на виконання Плану заходів на 2023 - 2024 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Методичні рекомендації щодо забезпечення доступності закладів освіти: https://poda.gov.ua/attachments/205600
Підпишіться, щоб отримувати листи.